• honlapweblap.hu@gmail.com
  • 70/883 17 68

Linképítés

linképítés

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO, Search Engine Optimalization) részfolyamata, melynek célja, hogy az adott weboldalra minél több és erősebb külső hivatkozás, link vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.
Lényeges kitétel, hogy erős és jól rangsorolt linkgyűjteményekben – a kevés néha több – szerepeltessük oldalunk linkjét. Figyelni kell arra is, hogy megfelelő (szöveg, kép) az az releváns tartalom elhelyezésére kerüljön sor.

Linképítés előzmények

A linképítás gyakorlata volt, hogy a horgonyszövegekben (anchor text), azaz a linkre rakott szövegekben található kulcsszavakat eltárolta a kereső, és ezt figyelembe is vette a kereséseknél. Ezért a horgonyszövegek is jelentős szerepet játszottak a linképítés folyamán a SEO korai időszakában. Ez régen azt jelentette, hogy különböző statisztikai szempontok alapján hatalmas linkhálózatokat hoztak létre, mára azonban ez a tevékenység alapjaiban véve megváltozott. Napjainkra már fontosabb szempont linképítés alkalmával az, hogy a link egy hosszabb, legalább néhány száz karakter hosszú releváns szövegben kapjon helyet.

Linképítés általunk

A linképítés során a tartalommarketing a fő szempont. Megbízható, magas színvonalú felületeken, valamint kiemelt linkgyűjteményekben jelentetünk meg releváns minőségi leírásokat és cikkeket, amelyek tartalmazzák az erősíteni kívánt oldalra irányuló linket, hivatkozást. A releváns tartalom, illetve a szövegírás és a linképítés szorosan kapcsolatban állnak egymással, ezeket érdemes komplex módon kezelni. Még egyszer kihangsúlyozva, csak olyan oldalon jelenünk meg amelyet a kereső is az élmezőnybe rangsorol.

Intelligens keresők

A keresőmotorok de főleg a Google keresőmotorja már nem csak egy algoritmust futtatva elemez, hanem egy rendkívül komplex kapcsolatokat is értelmezni képes mesterséges intelligencia. Ez a technikai és statisztikai szempontok mellett már tartalmi szempontból is képes elemezni a weboldalt. A mai linképítés akkor jó, ha nem csak a keresőmotorra, hanem főként a célzott közönség elvárásaira hangolva van optimalizálva. Természetesen a keresőmotor nem mindenható a szövegértelmezés terén, ezért a fogalmazás során sok-sok tényezőt figyelembe kell venni. Bizton kijelenthető, hogy a minőség ebben az esetben fontosabb a mennyiségnél, hiszen a kereső negatív írányú bírálatot az az leminősítést vagy hátrébb sorolást is képes hozni.


Felhasznált forrás: Wikipédia, “Linképítés” (2021.04.18.)