Online marketing
Online marketing
Online marketing az e-marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketing. Az e-kereskedelem ezen fajtájának alapelve összefoglalható a hagyományos marketing fogalmával, azonban az interneten folytatott kereskedelmi tevékenység egyre inkább az eladó és az egyszemélyes piacot képező vásárló közötti kommunikációban
valósul meg. Az átfogó értékesítés sikerének szempontjából megkülönböztetett fontossága van a vásárlók igényeinek kielégítésének az elektronikus csatornán keresztül, mely olyan kérdéseket vet fel, mint a weboldal használhatósága, vagy annak teljesítménye, a kapcsolódó közönségszolgálat színvonala.
Online marketing fontosabb eszközei
- – banner
- – linkkampány
- – e-mail, hírlevél
- – közösségi média
Online marketing platformok
- – Messenger
- – WathsApp
- – GoogleAds
- – Linkedln
- – YouTube
Magyar szabályozás
A reklámozás általános szabályait és tilalmait a 2008. évi XLVIII. törvény szabályozza. Tiltott a reklám, ha az személyiségi jogokat sért, pl. ha valakinek a jó hírnevével élnek vissza, vagy erőszakra buzdít, közbiztonságot sért vagy félelmet kelt. A reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője egyetemlegesen felelős, ha törvényszegés történik. Az e-kereskedelmi törvény az internetes és az e-mailes hirdetési tevékenységet is egyértelműen hirdetésnek minősíti. A hirdetés megjelenésével egy időben tájékoztatási kötelezettség keletkezik a hirdetés jellegéről és a hirdető személyéről. Ha az Ektv. hirdetésre vonatkozó szabályait megsérti valaki, akkor a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közigazgatási eljárás keretében jár el az aktuális ügyben, az eljárás befejezése előtt jogosult megtiltani a jogsértő magatartás további folytatását
Több: Wikipédia – Online marketing