Szövegírás
Szövegírás a honlap tartalmának kialakítása az egyik legfontosabb és talán a legidőigényesebb művelet. Nem szabad másolt szöveget használni, mert azt a keresőmotor felismeri és hátra sorolja a weblapot. A tartalomnak lényegre törőnek kell lennie, valamint teljesen tükröznie kell az adott oldal illetve tevékenység jellemzőit. Jól megfogalmazott, könnyen érthető a helyesírás szabályainak megfelelő tartalmat kell kialakítani.
Szövegírás egyenlő a tartalom megfogalmazásával. Szorosan kapcsolódnia kell sz oldalon bemutatni kívánt tevékenység vagy termék leírásához. A szövegírás lényege a kulcsszavak helyes megválasztása. Ön elmagyarázza mi a fő tevékenysége és, hogy mi az amit feltétlenül meg szeretne jeleníteni az oldalán. A webszövegírás, a releváns tartalom formázása, a helyesírás ellenőrzése és minden más a mi dolgunk.
A szövegírás egy marketing– vagy reklámszöveg megalkotását jelenti, melynek témája lehet egy termék, egy vállalat, egy személy vélemény vagy eszme. Célja, hogy a szöveg célközönségét a termék vagy szolgáltatás megvásárlására, a szövegben foglalt eszme elfogadására motiválja. Napjainkban az egyik leggyakoribb megbízás, amelynek célja, hogy a weboldalakat a szövegíró olyan tartalommal töltse fel, amely a látogatókat a weboldalon maradásra, a szolgáltatás vagy áru megrendelésére, illetve későbbi, lehetőleg rendszeres visszatérésre motiválja. A szövegnek ugyanakkor arra is alkalmasnak kell lennie, hogy az internetes keresők minél könnyebben megtalálják az oldalt, így tehát a webes szövegírás célja az új látogatók szerzése, illetve a meglévő látogatók partnerekké (megrendelőkké, vásárlókká stb.) konvertálása.
Webes szövegeknél elsődleges, hogy logikusan felépített, megfelelően tördelt szövegek keletkezzenek, amelyek elősegítik a honlapon való eligazodást és minden szükséges információt átadnak.
A keresőoptimalizálás szigorúan véve nem tartozik a szövegírás keretei közé, napjainkban azonban mégis fontos részét képezi annak.
Felhasznált forrás: Wikipédia, „Szövegírás” (2021.04.18.)